dinsdag 26 september 2017

Bourgogne des Flandres

Het proeflokaal
Zoals gezegd hadden we op weg naar de bootjes onze volgende stop al gespot en dat was een brouwerij. Jaren geleden was ik met mijn werk in Brugge geweest en toen was een bezoek aan de halve maan onderdeel van de trip geweest maar Brugge bleek meer brouwerijen te hebben.

We hadden namelijk een bord gezien dat naar een zijstraat wees met de naam brouwerij Bourgogne des Flandres. Wij liepen dus terug en vonden aan het eind van de zijstraat een kleine brouwerij met proeflokaal. Aan de bar koos mijn vriendin voor een fruitbier van Timmermans (aardbeien) en ik liet me door het personeel adviseren. Op mijn vraag of er iets specifieks was vroeg ik of ze iets speciaals hadden en dat bleek den bruine os te zijn, een heerlijk smakend donker bier. We genoten van onze drankjes in een niet al te druk proeflokaal maar daarna was het tijd om Brugge verder te gaan verkennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten