woensdag 6 januari 2016

Oudjaar

Familie
Voor de meeste mensen betekent 31 december het vieren van oud en nieuw, voor ons betekent het ook dat we de verjaardag van mijn vader vieren, de 81e dit keer. Toen ik arriveerde bleken mijn zusje, zwager, neefje en nichtje al binnen te zijn maar niet al te lang want de tafel was nog leeg. Ik overhandigde mijn inmiddels traditionele cadeau, een fles champagne, waarna drankjes en hapjes op tafel kwamen.

Vorig jaar was de feestvreugde uitgebreid toen mijn neef op bezoek kwam en ook dit jaar werd hij weer verwacht. Hij kwam dan ook opdagen maar niet alleen, hij had zijn nieuwe vriend meegenomen zodat er wederom iemand extra aanwezig was. Er waren hapjes (bitterballen!), drankjes en leuke verhalen maar op een gegeven ogenblik kwam de avondmaaltijd op tafel. Mijn vaders overheerlijke zalmsalade (deze keer met als extraatje wat krabsalade) die iedereen zich uitermate god liet smaken. Tegen acht uur namen wij afscheid van mijn ouders want iedereen had een eigen afspraak waar oudjaar gevierd moest worden maar het was weer uitermate gezellig. Mij benieuwen of we volgend jaar weer een nieuwe deelnemer hebben tijdens de festiviteiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten