dinsdag 12 januari 2016

David Bowie

In betere tijden
Ik heb het, denk ik, nog nooit gehad over het heengaan van een bekende persoon maar toen ik er maandagochtend achterkwam dat David Bowie was overleden. Ik maak echter graag een uitzondering over een van de grootste muzikanten (voor mij dan) aller tijden. Ik kende zijn muziek al eerder maar werd pas echt fan bij het verschijnen van de plaat Heroes met het weergaloze optreden bij toppop. Vanaf dat moment volgde ik Bowie met als hoogtepunten het concert in het Goffartpark in Nijmegen in 1990. Ik ben altijd fan van Bowie gebleven alhoewel ik lang niet al zijn albums even goed vond. het noopte mij echter wel tot het schrijven van dit stukje want voor mij is en blijft Bowie een van de beste vijf artiesten aller tijden en ik draai momenteel zowel zijn nieuwe plaat Blackstar als veel van mijn favoriete nummers. David dank je wel voor alle herinneringen, ze zullen nooit meer verdwijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten