maandag 25 januari 2016

Erfpacht

Tijdlijn
Aangezien ik in Amsterdam woon betaal ik erfpacht in plaats van dat ik de grond waar mijn huis op staat (niet echt natuurlijk want ik heb een appartement) in eigendom heb. Erfpacht wordt afgekocht voor periodes van 50 jaar dus ik moet me daar op mijn 86e eens druk over gaan maken. Nu kreeg ik een brief van de gemeente Amsterdam dat men bezig is om eeuwigdurende erfpacht te introduceren. Eerst voor nieuw te bouwen woningen en later voor bestaande woningen. Je krijgt dan de mogelijk om of over te stappen of om te wachten tot je huidige erfpacht canon (periode) vervalt. In de loop van het jaar krijg ik een aanbieding en dan ga ik eens kijken of het voordelig is om over te stappen of dat ik het voorlopig bij de huidige situatie houd en later opnieuw ga kijken want vrijwillig overstappen blijft altijd mogelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten