zaterdag 2 januari 2016

Kerstdiner

Een feestelijke tafel
Zoals elk jaar was ook dit jaar het kerstdiner bij mijn zusje en zwager. Ik pikte mijn ouders dan ook op en rond een uur of vier waren we ter plekke waar onder het genot van een hapje en een drankje de pakjes verdeeld werden. Mijn Duitse aankopen werden met vreugde door mijn nichtje en neefje ontvangen.

Daarna werd het echter tijd voor de serieuze zaken en mijn nichtje en zusje vertrokken naar de keuken om het voorgerecht klaar te maken. Dit bleek een verzameling van kleine hapjes te zijn zoals carpaccio, garnalencocktail, meloen met ham, pasteitjes, zalmhapjes en nog veel meer. Het ene was nog lekkerder dan het andere en de start was goed. Mijn bijdrage was trouwens erg simpel, bubbels en wijn maar die werden ook dankbaar ontvangen. De tweede ronde bestond uit een klassieker, rollade zowel kip als varken, begeleid door asperges met ham, boontjes met spek en aardappelkroketjes. Ronde drie was ijs en die liet ik aan mij voorbijgaan om bij ronde vier, kaas (mijn tweede bijdrage), weer volop mee te doen. Het was allemaal lekker en erg gezellig du we vertrokken pas tegen een uur of tien na een hele fijne eerste kerstdag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten