donderdag 20 februari 2014

Tetris

De android versie
Een van de meest verslavende computerspelletjes die ik ooit gespeeld heb was Tetris. In dit spel vallen figuren bestaande uit vier blokjes omlaag en je moet ze dusdanig in elkaar passen dat er geen open gaten zijn. Hoe langer je blijft spelen hoe sneller het gaat totdat het tempo zo hoog wordt dat je het niet meer bij kunt houden.

In de jaren 80 speelde ik dit op een pc en om een nieuwe high score te halen moest je op een gegeven ogenblik veel meer dan een uur door blijven spelen. Je kunt zeggen dat wij er best wel goed in waren geworden. Net zoals alle spellen verdween ook Tetris op een gegeven ogenblik in de electronische prullenbak maar onlangs werd de iPhone versie van Tetris blitz  Apple's gratis game van de week Uiteraard downloadde ik hem en begon te spelen. De lol zat er echter niet meer in en binnen een dag was het spel alweer verdwenen van mijn iPad. De magie van vroeger was weg en Tetris deed het niet meer voor mij, op naar de volgende game.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten