woensdag 12 februari 2014

Ender's game

De battle room
De laatste keer dat ik in de bioscoop was zag ik in de hal de aankondiging van de film Ender's game. Aangezien dit een van de beste science fiction boeken was die ik gelezen had besloot ik uiteraard om ook de film te gaan zien. Ik wou daar ook voor naar de bioscoop maar hij was nu al te downloaden dus ik besloot om er thuis naar te kijken.

Ik was bang voor een grote teleurstelling omdat films van boeken die ik goed vind meestal heel erg tegenvallen maar Ender's game (alhoewel minder dan het boek) vond ik wel goed. De reden bleek al gauw want het script was geschreven door de Orson Scott Card zelf, de man die ook het boek geschreven heeft. Zoals te verwachten was zijn niet alle delen van het boek in de film terecht gekomen (Locke en Demosthenes bijvoorbeeld) maar andere zaken zoals de ontwikkelingen die Ender doormaakt zijn prima uit de verf gekomen. Kortom ik vond het een goede film en mocht je na het zien van de film meer willen dan is het boek een hele grote aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten