zondag 9 februari 2014

Glasvezel

De aanleggende partij
Vrijdag zou er dan glasvezel bij mij geïnstalleerd worden. In de begeleidende brief stond dat dit waarschijnlijk in de meterkast ging gebeuren. Een van mijn buurvrouwen was niet thuis en had mij de sleutel van haar meterkast gegeven met het verzoek die open te doen voor de installateurs. Tegen een uur of negen ging mijn deurbel en stond een van de mensen van reggefiber voor mijn deur, toen ik de meterkast voor hem open wilde doen zei hij dat hij daar niet moest wezen maar in de warmtekast in het huis. Er gingen meteen twee dingen door mij heen. De eerste was dat ik de timmerman niet persé voor vrijdag had hoeven laten komen en de tweede was dat mijn buurvrouw nu een probleem had.

De kabel werd van de begane grond naar mijn verdieping doorgegeven en vervolgens kwam een tweede man die de kabels netjes in een kabelgoot deed en het modem aan de wand bevestigde. De rest van de kabels werd opgerold want verder naar boven konden ze niet. Daarna werd mij verteld dat ze nog een keer langs moesten komen (waarom stond dat niet in de informatiebrief vraag je je dan af) en dat er een afspraak gemaakt zou worden om alles af te ronden. Glasvezel is weer een stap dichterbij en daarmee de aanschaf van een moderne tv (ik heb nog steeds de 100hz JVC die ik kocht toen ik hier ging wonen) en afscheid van UPC.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten