vrijdag 21 februari 2014

Kimono

Sushi
Donderdagavond had ik met twee vriendinnen afgesproken om een hapje te gaan eten in Almere. Aangezien een van hen in Almere woonde werd de keuze aan haar overgelaten en die viel op Kimono. Kimono is een van de inmiddels mateloos populaire Japanse sushi en grill restaurants waar je voor een vast bedrag "onbeperkt" kan eten. Onbeperkt tussen quotes want er zijn wat spelregels over aantallen en tijden.

Ik pikte de dames op in het huis van een van hen en we reden naar de stad waar ik de auto in de parkeergarage zette en we aan tafel gingen. De start was niet al te veelbelovend was onze serveerster was kennelijk net begonnen en wist al bij het serveren van de drankjes een van de dames met wijn te overgieten (gelukkig witte en geen rode want dat was helemaal zonde van haar mooie jurk geweest). De eigenaresse kwam zich verontschuldigen, gaf ons een rondje drankjes van het huis en regelde een nieuwe plek. We besloten de avond hier niet door te laten verpesten en bestelden de eerste ronde aan hapjes waarbij ik mij de sushi goed liet smaken. Het was lekker en het was gezellig en we hadden het prima naar onze zin. Na vier van de vijf rondes (en geen van alle voor het maximum aantal gerechten) vonden we het meer dan genoeg en met espresso en koffie werd het diner beëindig, de avond was echter nog niet afgelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten