vrijdag 22 april 2011

Afscheidsdiner

Een goede vriendin en ik hebben de gewoonte om als een van ons op vakantie gaat nog even samen uit eten te gaan. Deze keer was zelfs dubbel op aangezien ik volgende week naar Amerika vertrek en zij, voordat ik terugkom, naar Curaçao afreist. We spraken dan ook af op onze geliefde zeedijk, deze keer in de Zon omdat we met dit schitterende weer op het terras wilden zitten.

Aangezien het Amsterdamse GBV mij meer dan een half uur liet wachtten en zij, voor het eerst, (ruim) op tijd was had ze flink wat tijd over om op de dijk en omgeving rond te schuimen. Toen ik dan ook eindelijk aankwam. gingen we meteen op zoek naar een restaurant met plek buiten. Zo vonden we Song Kwae. Onder het genot van een Singha genoten we van diverse gerechten zoals een rundvlees salade, kip in rode curry, garnalen en, haar favoriet, massaman (zoete aardappelen met rundvlees). Dit restaurant heeft bestek i.p.v. stokjes maar dat was geen probleem want zij had terwijl ze op mij zat te wachtten een cadeautje gekocht. Stokjes voor ons allebei, zwarte voor mij en rode voor haar. Na een voortreffelijke maaltijd was afzakken naar het elfde gebod waar wij nog heerlijk buiten konden zitten om van het laatste stukje van deze heerlijke dag te genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten