dinsdag 26 april 2011

2e paasdag

Zoals de laatste jaren traditie begint te worden brengen we 2e paasdag door bij mijn zuster en zwager. Zo ook dit jaar maar in tegenstelling tot andere jaren was het nu schitterend weer. Ik was dan ook redelijk vroeg bij mijn ouders zodat we heerlijk in de namiddag zon in de tuin konden zitten bij mijn zuster, zwager en nichtje. Mijn neefje was er niet want die was met een vriendje gaan zwemmen.

Het was heerlijk toeven in de tuin maar op een gegeven ogenblik was het dan tijd voor de maaltijd. Mijn zuster had flink uitgepakt met een vier gangen maaltijd. Start was een klassieke carpaccio, gevolgd door een heerlijk soepje. Piece de resistance was echter het hoofdgerecht, heerlijke rollades (waarvan een met kaas) met twee sauzen vergezeld door gewokte verse groenten en penne. Er werd weinig gepraat en flink geschranst wat aangaf dat de kwaliteit van alles erg goed was. Het dessert bestond uit fruit, twee soorten ijs en slagroom. Iedereen was erg voldaan na afloop en er werd weinig meer gepraat maar meer uitgebuikt. We hadden zelfs geen tijd meer voor de laatste aanvullingen voor de shoppinglist (shirts voor mijn neefje) maar die emailt mijn zusje nog zodat die ook op de lijst der lijsten terechtkomen. Kortom een uiterst gezellige dag met de familie voor mijn vertrek naar de good old US of A aanstaande vrijdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten