zondag 3 september 1995

Amsterdam - Birmingham - New York

Op zondag ochtend stapte ik redelijk opgewonden mijn bed uit want het was de ochtend van mijn tweede vakantie naar Amerika. Waar ik twee jaar terug met Frank, Simon en Dennis een maand door de States had gezworven zou ik nu met vriendin drie weken in het beloofde land doorbrengen. We werden door de familie op Schiphol afgeleverd en stapten aan boord van een vliegtuig van British airways naar Birmingham.

Waarom Birmingham? Welnu de omweg via Birmingham scheelde ons een paar honderd gulden per ticket en dat was de moeite waard voor een paar uur extra reizen. Na een vlotte vlucht (en blauwe polsen voor mij, mijn vriendin was geen held wat vliegen betreft) waren we in Engeland gearriveerd en moesten we een uurtje wachten op onze aansluitende vlucht van United airlines naar JFK. Ook de tweede vlucht verliep erg voorspoedig en acht uur na vertrek betraden we Amerikaanse bodem. Voor mij was het een feest der herkenning maar voor mijn vriendin was het allemaal nieuw. Het duurde geruime tijd voor we door de douane en andere formaliteiten heen waren maar toen konden we onze tassen ophalen en de tocht naar de stad inzetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten