dinsdag 5 september 1995

Beefsteak Charlie

Mijn ouders waren in 1994 in New York geweest en hadden toen regelmatig bij Beefsteak Charlie gegeten en waren daar erg tevreden over. Welnu wij hadden besloten dat wij dat deze avond ook zouden gaan doen en we verlieten het hotel dan ook om naar de vlakbij gelegen vestiging (ja het is een keten) te gaan.

We arriveerden en het concept bleek simpel en aansprekend te zijn. Men had een uitgebreide salad bar (daar was mijn vriendin erg blij mee) en steak in alle soorten en maten (daar was ik erg blij mee). Onze serveerster wist ons verder nog te vertellen dat drinken bij de maaltijd inbegrepen was en dan kan het natuurlijk helemaal niet stuk als Hollander. Ik bestelde dan ook een biertje en mijn vriendin een sinas. Tot onze schrik bleken we echter geen glas bier en sinas te krijgen maar ieder een pitcher. We keken er wat schaapachtig naar maar schonken toch onze glazen vol uit de pitcher en proosten ironisch. Het eten (dat simpel maar prima was) arriveerde al gauw en we vielen aan. Ik slaagde er in om mijn pitcher bier leeg te krijgen maar viel bijna van mijn stoel toen onze serveerster vroeg of ik een nieuwe wilde. Ik bedankte vriendelijk en na het betalen van de rekening verlieten wij voldaan de zaak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten