woensdag 16 mei 2018

Werkherinneringen 39: Het gele teken

Goede tijden
Gisteren blogde ik over mijn huidige job vandaag is het tijd om terug te grijpen naar mijn studententijd. Mijn bijbaantje in die tijd bestond uit het meewerken in stripwinkel het gele teken met als hoogtepunt de vakantie periode als de eigenaar weg was met zijn vrouw en ik in mijn eentje enkele weken de scepter over de winkel zwaaide.

De winkel was op de begane grond en de woning van de eigenaar was daarboven en ik verbleef gedurende die weken dan ook in de woning. Naast het normale werk, verkoop, inkoop, bestellingen van nieuw uit te komen albums, de kas opmaken en geld bij de bank storten was een van de leukere onderdelen het wekelijkse artikel dat in de krant verscheen en dat ik ook moest schrijven. En uiteraard moest er in het weekend gestapt worden in café Bruintje om daarna een shoarma te halen bij grillroom Les Paul. Ik denk niet dat ik een leukere bijbaan kon hebben als student en als de vakantieperiode over was keek ik met weemoed terug op de fantastische weken maar wel met het vooruitzicht dat die tijd in de volgende vakantieperiode weer terug zouden komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten