maandag 21 mei 2018

Waterfront

De dames en hun ijsjes
Zondag waren we met mijn ouders weggegaan vanwege het mooie weer op eerste pinksterdag en op de even mooie tweede pinksterdag gingen we met vrienden weg. Deze keer wel een stukje verder van huis want we gingen naar Waterfront (zij wonen daar om de hoek in Vlietland. Zoals altijd was er geen tafeltje meer vrij met dit soort weer maar net zoals elke keer wist mijn vriendin toch een tafeltje te scoren en al gauw zaten wij in het zonnetje en werden voorzien van twee weizen, een bier en een ijsthee die al snel vergezeld werden door een bittergarnituur met Oma Bob's bitterballen (ik wou al enige tijd geleden de kroketten van Oma Bob proberen maar door een faillissement van het betreffende restaurant was dat niet gelukt). Ik moet zeggen het waren top ballen en het wordt tijd om een proeverij te gaan houden met in ieder geval de Oma Bob, van Dobben en Jopen ballen!

De middag verder was top, goed bier, goed gezelschap, goede hapjes en een mooi uitzicht over het meer met alle bootjes,zeil, motor, kano en alles wat daar tussenin paste. De dames moesten uiteraard nog een ijsje hebben en terwijl ze dat genoeglijk naar binnen zaten te werken maakten de heren de afspraak om de volgende keer dat het dergelijk weer was zelf een sloep te huren en een tocht over de wateren en door de binnenstad van Leiden te gaan maken. Tegen vieren was het tijd om te vertrekken en ik moet zeggen dat dit een van de beste pinksterweekeinde's van de afgelopen jaren was geweest, het gaat moeilijk worden om dit weekeind te overtreffen maar we gaan het uiteraard proberen volgend jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten