dinsdag 8 mei 2018

Guns n' Roses

Wereldplaat
Halverwege de jaren tachtig stormde Guns n' Roses vanuit het niets de podia op als een van de beste hard rock acts ever. Ik kocht, en ging helemaal uit mijn dak op Appetite for Destruction en bezocht uiteraard het concert dat zij in 1988 in de Kuip gaven met mijn vrienden. Helaas gleed de band al snel daarna af door drugs, ruzies en andere bijzaken.

Maar net zoals elke andere band hebben ze op een gegeven ogenblik weer geld nodig dus hebben Axl en Slash de ruzie bijgelegd en tour't de band er weer op los. Nu ben ik niet naar die concerten geweest, deels omdat ik bang ben dat het stukken minder is dan vroeger en deels omdat staan tijdens een heel concert best wel een opgave is. Maar er komt dus ook een heruitgave van appetite for destruction uit met tientallen nieuwe oude songs. En alhoewel ik dat ook als een marketingtruc zag heb ik inmiddels het eerste nummer, Shadow of your love, en dat klonk verschrikkelijk goed. Dus ik zit nu heel hard op 28 juni te wachten want dat is de release datum van het album. Ik kan me de tijd niet heugen dat ik zo naar een plaat heb uitgekeken en de kans dat hier op dertig juni een recensie staat is dan ook ontzettend groot!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten