zaterdag 12 mei 2018

Café Mokum

Ja, ze hebben ook bitterballen
Vrijdag kreeg ik een appje van een goede vriend of ik zin had om wat te gaan drinken. We besloten tegen zeven uur af te spreken op het Leidseplein zodat mijn vriendin zich na haar werk bij ons kon aansluiten als ze daar zin in had.

Het plein was druk maar de diverse terrassen hadden nog plek en mijn keuze viel op café Mokum want die hadden een loungeplek met terraswarmer op de tafel dus daar konden we het wel uithouden als het wat koeler ging worden. Al gauw hadden we beiden een biertje voor ons en genoten we van de lenteavond. Na haar werk kwam mijn vriendin ook opdagen en die was best wel tevreden met de warmte van onze plek want we bleven de hele avond buiten zitten met verse drankjes en ook een gemixte portie hapjes waarbij de bitterballen (uiteraard) door de heren verzwolgen werden. Mijn vriendin had echter ook trek in zoet dus kwam er nog een ijsje (zonder slagroom) om haar rosé bier te vergezellen. Daarna was het echter tijd om te vertrekken en alhoewel het geen black & white (dat hier meer dan dertig jaar zat en waar ik vroeger heel vaak kwam) meer was,was Mokum best wel te pruimen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten