maandag 7 maart 2016

Nieuwe pas

Hij is er
Schreef ik vrijdag nog dat ik mijn nieuwe bankpas aangevraagd had, zaterdag bleek hij al in de brievenbus te zitten. De pincode was gelijk gebleven en ik hoefde hem alleen maar via internet bankieren te activeren en hij was klaar voor gebruik.

Het enige verschil met mijn oude pas is dat deze ook een NFC chip heeft en dus gebruikt kan worden voor contactloos betalen. Aan de ene kant wel erg makkelijk voor kleinere boodschappen (de limiet hiervoor is €25) aan de andere kant ook weer een risico want als hij weg is kan men hem zonder enige controle gebruiken. Eens gaan nalezen tot hoever de NFC chip uitzendt en wat de policy van de bank is bij verlies voordat ik besluit om het aan of uit te zetten. Ik ga het in ieder geval één keer gebruiken want ik wil toch wel eens testen hoe makkelijk het nu werkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten