zaterdag 5 december 2015

Uber

Het einde van TCA?
Het bedrijf Uber bestaat alweer een tijdje, het biedt taxiritten van gecertificeerde chauffeurs voor een prijs die iets lager ligt dan die van reguliere taxi's.

De verschillen met andere taxibedrijven zijn echter vrij groot. Zo regel je je auto via hun app en zie je meteen hoever de chauffeur van je verwijderd is. Er wordt aangegeven wat de beoordeling van de chauffeur is en betaling doe je via de app zonder dat je cash geld nodig hebt. Nadeel is dat de auto's alleen op plaatsen met een grote kans op een rit rondrijden, bij mij voor de deur kan ik het dus wel schudden. De voordelen t.o.v. bijvoorbeeld TCA zijn echter dusdanig groot dat ik ook een account heb aangemaakt en de volgende keer dat ik een rit vanuit de stad nodig heb ga ik eerst kijken of ik die via Uber kan scoren voor ik naar de standplaats loop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten