zaterdag 26 december 2015

De Ko

Het begon al wat donkerder te worden
Na afscheid van onze vrienden genomen te hebben gingen we, via de diverse kerstmarkten, naar de Ko. De Ko is de bijnaam van de koningsallee, de belangrijkste winkelstraat van Düsseldorf. Op het boodschappenlijstje stond een bezoek aan een parfumerie om luchtjes voor mijn neefje en nichtje te kopen voor de kerst. De filialen van de Douglas en ici paris xl waren echter dusdanig afgeladen met mensen dat ik het al opgaf na een kort rondje door de winkel. De rij bij de kassa was me gewoon te lang.

Op het eind van de Ko aangekomen stond ons de tweede verrassing van de vakantie te wachten. Ik werd aangesproken door een man die mij vroeg of ik soms René was. Ik antwoordde  bevestigend maar kon de persoon tegenover mij totaal niet thuisbrengen. Toen hij zich voorstelde als Jeroen, een buurjongen uit mijn jeugd ging er een lampje branden. Na een kort gesprek namen wij afscheid en vervolgden onze weg. Die ging niet echt ver want om de hoek zagen wij een filiaal van parfumerie Pieper en daar was het lekker rustig. In no time hielp een dame mij aan de gewenste cadeau´s die netjes werden ingepakt en zo was ook het shopping gedeelte van de trip geslaagd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten