woensdag 2 december 2015

Paspoort

Het was behoorlijk veranderd
Met de pasfoto´s op zak begaf ik mijn naar het stadsdeelraad kantoor. Gelukkig was dit hetzelfde gebleven ondanks de fusiegolf van de stadsdelen en dus zette ik mijn auto neer voor de bekende deur.

Bij binnenkomst bleek alles flink verbouwd te zijn sinds ik hier vijf jaar geleden was geweest voor exact dezelfde handeling, het aanvragen van een nieuw paspoort. Ik kwam binnen in een lege open ruimte waar twee mannen naast de bonnetjesautomaat stonden. Een van hun drukte op het knopje en met een bonnetje in de hand betrad ik de linkerkant van het gebouw waar de loketten waren. Hier waren wel wat mensen maar druk was het niet zodat ik in enkele minuten aan de beurt was. Na het overhandigen van mijn foto en oude paspoort werd er een formulier ingevuld en door mij en de ambtenaar ondertekend. In het kader van de veiligheidsmaatregelen moest kennelijk een collega van haar het ook controleren maar dat ging zo nonchalant dat het net zo goed niet gebeurd kon zijn. na het overhandigen van 67 euro kreeg ik een bonnetje mee om een week later mijn nieuwe paspoort op te pikken. Dat is echter dan tien jaar geldig dus per saldo is de prijs van een paspoort bijna gehalveerd en dat is mooi meegenomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten