dinsdag 8 december 2015

NL alert

Ik doe ook mee
De laatste weken werd er weer flink reclame gemaakt voor NL alert, het alarm systeem waarbij je op je smartphone door de overheid gewaarschuwd wordt bij rampen. Als je het op je telefoon zou instellen zou er op maandag een testbericht verstuurd worden zodat je kon controleren of het bij jou ook werkte,

Ik besloot om het ook op mijn telefoon te zetten en keek op de website hoe ik dat moest regelen. Het bleek een standaard instelling op mijn iPhone te zijn en bij controle bleek dat die al op aan stond. Zo zat ik maandag dus te wachten of mijn telefoon ook zou gaan piepen en inderdaad pal na twaalf uur begon hij een erg irritant geluid te maken en zag ik een berichtje over een test melding. Mochten de dijken doorbreken dan ben ik er in ieder geval klaar voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten