donderdag 23 mei 2019

Stemmen

Genoeg stoeltjes
Vanochtend was het weer het standaard verkiezingen ritueel zoals ik dat al jaren doe. Opstaan, ontbijt, douche, auto en een snelle stop bij de school waar het plaatselijke verkiezingsbureau gevestigd is.

Bij binnenkomst was het een stuk stiller dan het bij Nederlandse verkiezingen is, Europa leeft toch een stuk minder merk je dan. Ik was dan ook meteen aan de beurt, kreeg mijn formulier, ging het hokje in en vulde een van vakjes bij de VVD rood. Zoals eigenlijk al jaren het geval is stem ik niet meer op de nummer 1 van de lijst maar maak een andere keuze. Deze keer was die keuze de nummer vijf een jongedame die advocate is en in Amsterdam woont. Geen idee hoe goed ze is maar een stem op de nummer 1 gaat gewoon naar de kudde en eigenlijk probeer ik altijd op een vrouw te stemmen die op de een of andere manier met Amsterdam verbonden is. Nu eens kijken bij de uitslagen of mijn keuze er gekomen is of dat zij het niet gehaald heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten