zondag 5 mei 2019

Muziekherinneringen 2 Dire Strats

In hun glorie dagen
Jaren terug besloten wij om naar het concert van Transvision Vamp en Simply red te gaan. Aangezien het bij lange na niet uitverkocht was ging ik op een zaterdagochtend naar de VVV om kaartjes te halen. Voor mij stond een man en die vroeg om kaartjes voor Dire Straits waarop de dame achter de balie zei die niet in de verkoop waren. Daarop keek hij op zijn horloge en zei dat is waar ze gaan pas over een uur in de verkoop.

Ik sprak de man aan, na het kopen van mijn eigen kaartjes, en vroeg hem wat er aan de hand was. Let wel dit was in de tijd dat je kaartjes nog moest kopen en dat hele grote concerten op de radio bekend gemaakt werden met de kreet Nu kan je kaartjes kopen. Onder het genot van een kop koffie vertelde hij me dat hij een kennis had die hem van te voren tipte bij dit soort concerten en gezamenlijk stonden we pal voor de verkoop begon weer bij de VVV. Op klokslag 11 uur kwamen er stapels kaartjes voor Dire Straits boven tafel en kocht ik er zes (de limiet in die tijden), ik zou later wel kijken wie er mee wilden naar Ahoy.

Het concert kan ik erg kort over zijn, zoals mijn goede vriend Dennis zei, het was technisch perfect maar je had net zo goed de cd kunnen opzetten. Ik was echter wel een van de gelukkigen die Dire Straits nog in een zaal hebben zien optreden want alle concerten daarna waren stadions en dan was je ten eerste een stuk verder van het podium af en ten tweede is het geluid daar stukken minder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten