dinsdag 28 mei 2019

Finlaggan

Geen idee waar het vandaan komt
De whisky voorraad begon op te raken en dus was het tijd om nieuwe in te slaan. Gelukkig had Gall & Gall flink wat aanbiedingen dus dat was waar we heen togen. Voor mijn vriendin werd het een fles Chivas Regal (met meer dan 10€ korting) en ik besloot voor een fles Finlaggan te gaan. Dit is een jonge Islay whisky (dus rokerige turf smaak) van een stokerij die onbekend wenst te blijven, waarschijnlijk omdat het hun normale verkopen pijn zou doen als mensen wisten dat ze ook veel goedkoper whisky's produceerden.

Ik zat daar niet mee want ik had tijdens een proeverij van de oude heer van Wees geleerd dat de meeste whisky's op jonge leeftijd al een perfecte snaak hadden. Bij het eerste glaasje bleek dat deze Finliaggan inderdaad prima smaakte en met een prijs (in de aanbieding) van 20€ vele malen goedkoper dan de Lagavullin, Ardbeg, Laphroig en andere Islay whisky's. Als deze op is ga ik zeker een nieuwe kopen en ik kan iedere whisky liefhebber aanraden om de Finlaggan eens een kans te geven. De kans dat je jezelf er een plezier mee doet is namelijk heel erg groot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten