donderdag 11 januari 2018

Stroopwafels

Het zijn geen bitterballen
Na mijn werk dook ik nog even de Albert Heijn aan de overkant in om wat te halen en sloot aan in de rij bij de kassa. Het viel mij op dat de klant voor mij wel heel veel stroopwafels ging aanschaffen maar er ging geen belletje rinkelen. Dat ging er wel toen er iemand anders achter mij aansloot en ook heel veel stroopwafels (en tony chocolonely) begon op te stapelen.

Ik kerkende beide als twee Roemenen van Yonder, een ander bedrijf dat onder de paraplu van onze eigenaar valt, die momenteel bij ons rondlopen om een klus voor ons op te knappen. Ik raakte even in gesprek en het bleek dat er thuis een grote behoefte aan stroopwafels bestond (kennelijk een beter export product dan bitterballen) en dat zij door het thuisfront onder druk waren gezet om stroopwafels mee terug te nemen. Mocht ik weer een keertje naar Oost Europa op vakantie gaan dan weet ik in ieder geval wat ik mee moet nemen als omkoop middel voor de lokale bevolking/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten