woensdag 10 februari 2016

Werk herinneringen 30: FEBO

De grillburger
De eerste twee jaar op mijn werk was ik operator van het mainframe en werkte in ploegendienst. In de avond uren werd er regelmatig een shoarma of patat gehaald in een van de nabijgelegen snackbars maar een keer werd het wel heel erg bont gemaakt.

Er moesten enkele forse aanpassingen in de nacht gebeuren en de mensen die dat moesten doen kregen midden in de nacht trek in een vette hap. Gelukkig wist ik als ras Amsterdammer dat de FEBO op de Berlage brug (bijna) 24 uur per dag open was dus in no time zaten we in een auto om, midden in de nacht, "even" op en neer naar Amsterdam te rijden om vette kledder voor iedereen te halen. Ik denk dat dit het verste ritje is dat ik ooit gemaakt heb om friet, saté, kroketten en andere snacks te halen en het blijft een leuk verhaal om te delen vandaar dat ik het nu hier plaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten