woensdag 26 februari 2020

Muziekherinneringen 6: Toto

Flink wat historie
Een van de mooiste concerten die ik ooit meegemaakt heb was dat van Toto in Paradiso. De band die normaal alleen in grote zalen optrad bleek opeens een concert in Paradiso te geven en uiteraard wilden wij daarbij zijn. Voor het concert begon tikten we een burgertje bij de Burger King op het Leidseplein en achter ons bleken ook concertgangers te zitten die onderling wat aan het klagen waren dat de show niet in de Ahoy was, die begrepen het duidelijk niet.

Eenmaal in de zaal aangekomen werd er een prima show neergezet waarbij je, in tegenstelling tot de grote zalen, bovenop de band zat maar na de toegift begon het echte feest pas toen Steve Lukather aan de zaal vroeg wat ze wilden horen. En zo was er een klein uur waarin er flink gejamd werd door de band met oude klassiekers als Mannish boy, de Stones en heel veel andere niet Toto nummers. Dit was de eerste, en waarschijnlijk enige, keer dat ik een band met een dergelijke grote reputatie heb meegemaakt die vrolijk nummers van anderen stonden te spelen op verzoek van de zaal. Toto staat niet bovenaan in mijn lijstje van favoriete artiesten maar dit concert staat wel bovenaan in mijn lijstje vqn mooiste optredens die ik ooit heb meegemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten