maandag 2 april 2018

Loetje

Mooi plafond
Zondag hadden wij mijn ouders uitgenodigd voor een paaslunch maar niet bij ons thuis maar bij een, van de inmiddels vele, vestigingen van Loetje, die aan het IJ. Bij binnenkomst was het nog rustig maar bij vertrek zat het aardig vol dus het was maar goed dat ik gereserveerd had.

Met cappuccino, muntthee, rode en witte wijn werd de kaart bestudeerd en werden er keuzes gemaakt. Voor mijn moeder de klassieker van Loetje, de biefstuk en voor mij ook maar dan de pikante versie. Mijn vader en vriendin gingen allebei voor de tonijnsteak en erbij twee porties salade en twee porties friet. Toen het eten arriveerde gingen mijn vriendin en ik ook aan de alcohol, zij een Heineken en ik een Oudekerks Goud Weizen. De maaltijd smaakte prima en er bleven alleen wat kruimels over ondanks de verzuchting van mijn moeder bij de start dat we wel een portie friet en een portie sla minder hadden kunnen bestellen. Toch was er nog plaats voor een dessert gaf mijn moeder aan en zij bestelde een appelpunt met slagroom, die ondanks de grote op een kruimel na verdween. Voor mijn vader een koffie van Loetje, voor mijn vriendin een dame blanche en voor mij nogmaals een cappuccino en iedereen was van twee dingen overtuigd, het was een hele gezellig middag geweest en voor de avondmaaltijd was een snee droog brood meer dan voldoende.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten