zaterdag 28 april 2018

Kwartelei

Dit zijn ze dus
Op de zaterdagmiddag was mijn vriendin erg druk bezig in de keuken want op zondag hadden we een BBQ bij vrienden en zij zou ook een gerecht maken, iets met gedroogde vis en nog het een en ander. We waren dus eerst naar de toko geweest om de dingen te halen die ze nodig had, plus nog het een en ander voor de eigen voorraadkast.

Eenmaal thuis gekomen ging ze aan de slag naar op een gegeven moment kwam de vraag of ik even een hand kon helpen. Uiteraard geen enkel probleem en de vraag of ik de eitjes even kon pellen werd uiteraard bevestigend beantwoord. Tot ik erachter kwam dat het pellen van een kwartelei heel wat anders was dan een kippenei. Voorzichtig de eitjes tegen elkaar aan tikken en daarna moeizaam pellen want ze zaten behoorlijk vast in het vel en de schil. En aangezien we twee doosjes van 18 stuks hadden duurde het redelijk lang voor ik door het klusje heen was. Ik heb in ieder geval een ding geleerd van de klus en dat is als ik de volgende keer gevraagd wordt om even in de keuken te helpen dan ga ik eerst vragen wat de klus inhoudt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten