dinsdag 8 augustus 2017

Mae somjai

Lief klein eethuisje
Na de botenparade gingen we de stad in en aangezien het erg mooi weer was, was de prinsengracht afgeladen met een dansende en feestende massa en kostte het flink wat moeite om meters te maken. Aangezien het al ruim na zessen was werd de eerste halte een Thais restaurantje (ja het was echt klein)  dat ik nog niet kende, Mae somjai. Er waren vijf tafels binnen en je moest maar een plekje zoeken. We namen plaats aan een tafel en bestelden drinken, dat werd water, cola en slechts een bier tot verbazing van de bierdrinker.

Terwijl de rest de kaart bestudeerde ging ik even buiten bijkomen van de wandeling (want die was best wel vermoeiend geweest voor mij) en gaf ik aan niet mee te eten. Een kwestie van geen trek door zowel de wandeling als het (te) grote aantal hapjes dat ik bij de botenparade had weggewerkt. De maaltijd duurde erg lang om te bereiden maar iedereen gaf aan dat het erg goed smaakte en de prijs was ook erg aantrekkelijk. Dat gekoppeld aan het grote aantal Thaise klanten betekend dat ik zelf hier ook een keertje ga eten want ik ben best wel benieuwd naar de kwaliteit van het eten hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten