vrijdag 6 januari 2017

Werkherinneringen 35: De boekanier

Nu is het een jachthaven
We gaan voor deze werkherrienering ver terug in de tijd. Ik zat nog op de middelbare school en mijn zusje op de lagere school toen mijn vader een jubileum op zijn werk vierde. Samen met de directeur en zijn vrouw gingen wij daarvoor uit eten bij de boekanier een luxe restaurant aan het nieuwe meer.

Bij binnenkomst namen we plaats bij de open haard, kregen een glas champagne en de kaart, echter zonder prijzen, alleen de directeur van mijn vader had een kaart met prijzen. Mijn keuze viel op de tongfilet Picasso, tongfilets gevuld met krab, garnalen en kreeft. Toen iedereen gekozen had werden we naar de tafel gebracht waar wij onze wijn kregen (en mijn zusje netjes een glas cola). Het was een fantastische avond met uitstekend eten en erg goede bediening en ik denk dat hier de basis is gelegd voor de sterren etentjes die ik tegenwoordig af en toe heb. Ondanks het feit dat het zo'n veertig jaar geleden was denk ik nog altijd met veel plezier terug aan dit etentje bij de boekanier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten