dinsdag 24 januari 2017

Muziekherinneringen 1: Guns N'Roses

De line-up destijds
Er wordt een nieuwe serie geopend over muziekherinneringen. Aanleiding is de nieuwe tour van Guns N' Roses (waar ik overigens niet naar toe ga), deze deed mij denken aan het concert waar ik in 1992 naar toe was gegaan.

We arriveerden destijds ruim op tijd in de kuip waar we konden genieten van Soundgarden en Faith no more als voorprogramma's waarna we anderhalf uur op de gunners konden wachten. Ondanks alles zat de sfeer er bij het hele publiek goed in en toen de band dan ook eindelijk startte ontplofte het stadion letterlijk en figuurlijk. Zowel de fans als het vuurwerk dat bij het derde nummer (een cover, live and let die) het podium in vuur en vlam zette. De show duurde ruim twee uur en wij genoten van elke seconde. Als je mij vraagt naar een top vijf van mijn beste rock concerten staat deze daar zeker in. Misschien is het daarom wel goed dat ik niet naar de nieuwe tour ga want die kan eigenlijk alleen maar tegenvallen bij deze set aan mooie herinneringen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten