zondag 24 april 2016

De wandelaar

Het einde van de maaltijd
Vrijdag was het weer tijd voor een ouderwetse diner en bioscoop avond en die begon in restaurant de wandelaar in Haarlem. De wandelaar ligt schitterend gelegen op een pittoresk plein in de vijfhoek en Haarlem en bij binnenkomst werden wij hartelijk begroet en kregen ons tafeltje. We bestelden een karaf rode Spaanse wijn en kregen de kaart en een mandje met brood en boter.

De keuze was moeilijk, voor het hoofdgerecht kwam ik er niet uit of ik voor de lamsbiefstukjes of de rib-eye zou gaan maar ik kreeg het advies om voor de dry aged rib-eye te gaan. Dat bleek totaal geen verkeerde keuze te zijn overigens. Maar eest kwamen de garnalen op tafel voor mij als gamba's, uit de oven voor mijn tafelgenoot als garnalenkroketjes. Na het goede begin kwam het uitstekende vervolg voor mij zoals gezegd de rib-eye en aan de andere kant van de tafel de saté van varkenshaas. Daarbij groenten en frietjes met een goede mayonaise en de gesprekken verstomden tot alles verdwenen was. Als dessert was er koffie en espresso met daarbij een Leonidas bonbon en een stukje eigen gemaakte boterkoek. Tegenover mij ging daar trouwens nog een toetje bij, dat voor die dag voor het eerst in het restaurant verkrijgbaar was. Het was allemaal erg lekker en een goed begin van de avond die vervolgd zou worden met een film.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten