dinsdag 19 april 2016

Diner

De kip
Vorige week hadden mijn vriendin en ik mijn ouders nog meegenomen voor een drankje naar het Amsterdamse bos, deze week zouden wij bij ze gaan eten. Op de zondagmiddag arriveerden wij dan ook bij mij ouders waar wij hartelijk werden ontvangen met een glas witte wijn en een kopje van de poes.

Terwijl wij van een nootje en de wijn genoten stond in de keuken de kip trouw rondjes te draaien in de gril want de maaltijd bestond uit diverse salades, frietjes en mijn vaders gepatenteerde gegrilde kip. Deze wordt met diverse kruiden in de gril geschoven en de smaken trekken dan diep in de kip. Aan tafel gezeten kregen de mannen de poten en vleugeltjes de dames de borststukjes zoals mijn vader dat gewend is met mijn moeder en mijn zusje want die houden absoluut niet van kluiven. Hij werd echter blij verrast door mijn vriendin die mijn vleugeltje inpikte want zij houd juist wel van kluiven en viel samen met mijn vader het karkas aan. Na ijs en koffie verlieten wij mijn ouders weer na een erg gezellige maaltijd die een goed einde aan een leuke zondag btacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten