maandag 30 november 2015

Loy Krathong

Het was best wel druk
Vrienden van mij zijn momenteel op vakantie in Thailand en via Swarm kan ik hun reis vervolgen zien welke plekken zij allemaal bezoeken. Toen ik dan ook vroeg waar ze met Loy Krathong waren volgde een oorverdovende stilte. Tot bleek dat zij deze feestdag onder de Nederlandse naam lichtjesfestival kenden. Ze gingen het lichtjesfestival op Krabi bezoeken.

Dat deed mij besluiten om samen met een paar vrienden op zaterdag een bezoek te brengen aan de m&m plaza in Amsterdam noord waar de Nederlandse versie van het lichtjesfestival gehouden werd. Het was flink druk toen we binnenkwamen en vrijwel direct troffen wij een volle tafel met bekenden. We sloten ons uiteraard aan en haalden wat te drinken bij de bar en te eten op de Thaise markt (een voordeel van Aziatische feesten is dat er voedsel in overvloed is). Het was een gezellige avond en de tijd vloog om zodat het ruim na middernacht was voor we naar huis gingen. Het was allemaal erg leuk maar het haalt het niet bij Loy Krathong in Thailand, wie weet ga ik volgend jaar die kant weer uit want de trip van mijn vrienden gaf mij weer erg veel zin in een vakantie in de oost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten