zaterdag 28 november 2015

Simply Red

Het was erg goed
Er was best een grote rij bij de concertzaal omdat iedereen, gezien de aanslagen van een week geleden, gefouilleerd werd. Desondanks verliep het bijzonder vlot en stonden we al gauw binnen in de Ziggo dome waar we de roltrap naar de tweede verdieping namen. Onze plaatsen bleken op de eerste rij te zijn en dat was best wel even slikken met mijn hoogtevrees maar ik wist veilig op mijn stoel te komen en nam plaats. We zaten vrij recht tegenover het podium en wachten geduldig tot het voorprogramma de avond zou openen. Stipt op tijd opende de Nederlander Ruben Hein de avond en alhoewel het niet slecht was, was het niet waar wij op zaten te wachten. Toen hij dan ook zijn laatste nummer aankondigde waren we daar ook absoluut niet rouwig om want het betekende dat Mick Hucknell snel zou komen met zijn band.

Dat klopt want om negen uur doofden de lichten en verschenen er foto’s van Mick op het doek en namen zijn bandleden plaats op het podium. Daarna kwam hij binnen met een gitaar in zijn handen en opende de show met een solo akoestische versie van Holding back the years. Wat volgde was een stroom van nummers die over de hele dertig jarige carrière van de band heenliepen. Het was een top show waar we van het begin tot het einde van genoten met voor mij toch wel als een van de hoogtepunten Night nurse. De show werd met twee toegiften afgesloten en na If you don’t know me by now nam de band na twee uur afscheid van een uitzinnig publiek en was het tijd voor ons tijd om huiswaarts te keren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten