zaterdag 5 maart 2011

Dinner date

Vrijdag was het weer tijd voor een etentje met een paar mensen waar ik enkele jaren terug een programma mee gedraaid had. De afspraak was op vrijdag om 19:00 te starten in het elfde gebod. Niet al te vroeg want we moesten uit Almere en Utrecht (best wel te doen) en Eindhoven (en dat is best wel een eind) komen. Voor zeven uur liep ik dan ook de laatste meters naar het elfde gebod  tot ik mijn naam hoorde roepen. Het bleek dat onze uit Eindhoven komende vriend weinig file had gehad en ook al in Amsterdam was aangekomen. Samen gingen wij het elfde gebod binnen waar we ons laafden aan een Hopus. Uiteraard was onze tafeldame fashionable late (zij hield ons via sms wel goed op de hoogte van haar voortgang) en we hadden al alle tijd om bij te praten over wat er de afgelopen maanden gebeurd was. Toen onze derde en laatste deelneemster binnen was vertrokken wij dan ook naar Thalassa.
Ik heb het al eerder over dit werkelijk uitstekende Griekse restaurant gehad en wederom werden wij niet teleurgesteld, We genoten van een Griekse salade, spinazie en feta in filodeeg en aubergine als voorgerechten en gyros, gefrituurde aardappeltjes met een voortreffelijke saus en uitstekende gemarineerde kip als hoofd gerechten. Na namen zij nog baklava met ijs maar hield ik me bij espresso. Stoerste verhaal onder de maaltijd was toch wel van onze vriend uit Eindhoven. Hij deed bij Philips een internationaal project met Brazilië  en heeft daartoe een keer per week overleg met Sao Paulo. Dat is in een kamer van enkele meters breed waarvan de achterwand uit een videowall bestaat, en dan komt er een grote tafel. Zij zitten dan aan de tafel voor de videowall en in Sao Paulo is de zelfde opstelling. De beeld en geluidskwaliteit is dusdanig goed dat je het idee hebt in dezelfde kamer te zitten en gewoon tegen elkaar aan te praten. We waren de laatste die ruim nam 11 uur het restaurant verlieten en prikten meteen een datum voor de volgende keer. ik kijk nu alweer uit naar die afspraak op 9 juli.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten