donderdag 10 maart 2011

Verjaardag

Gisteren was het zo ver, mijn moeder werd 70. Mijn zuster had afgesproken dat we tegen zes uur bij mijn ouders zouden zijn. Normaliter ben ik altijd de laatste, deze keer was ik er als eerste. Onder het genot van een wijntje en een knabbeltje werden de cadeau's uitgepakt en topper was toch wel de mobile telefoon die zij kreeg. Merk en dergelijk heb ik niet eens gezien, de kleur wel. het was parelmoer roze, niets voor mij maar de dames vonden het een kekke kleur. Als een goed geoliede tanden zetten mijn zwager en nichtje de telefoon in elkaar en zetten er de eerste nummers in. Dat laatste gebeurde uiteraard door mijn nichtje die vervolgens aan mijn moeder uitlegde hoe de telefoon werkte, dat kostte wat tijd maar toen kon mijn moeder dan ook bellen, sms'en en foto's maken met haar nieuwe telefoon. De andere zaken komen later wel, de basis is gelegd.

Na het telefoon geweld was het tijd voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd. Er was een heerlijke door mijn vader bereidde kippensoep om mee te beginnen. Daarna volgden de onvolprezen zalmsalade van mijn vader met lekkere broodjes erbij. Er was zat want de salade overleefde onze aanval en verdween weer richting ijskast. Verder waren er ook nog broodjes met knakworst want mijn neefje lust nog steeds (bijna) niets. Na de koffie was het tijd voor mij om op te stappen want de wekker was die ochtend al om zes uur afgegaan. Ik ben benieuwd hoe snel mijn moeder zich de nieuwe telefoon eigen gemaakt heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten