donderdag 3 maart 2011

De 1e kamer

Gisteren was het tijd om te stemmen en deze keer voor de 1e kamer. Dit is een verkiezing die nooit zo druk bezocht wordt maar waar dit keer flink campagne voor gevoerd wordt. De linkse goegemeente probeert wanhopig om het huidige gedoog kabinet te saboteren en als zij een meerderheid krijgen in de 1e kamer dan krijgen zij daar genoeg kansen voor. De voorspellingen gaan uit van een nek aan nek race en het gaat dus spannend worden. Net zoals andere jaren heb ik op de VVD gestemd (ondanks het spam gedrag van een van mijn beste vrienden) en ik ben dan ook erg benieuwd naar de definitieve uitslag. Zoals het er naar uitziet gaat de regering net geen meerderheid krijgen.

Verder keek ik in de avond naar het programma rond de verkiezingen van de NOS. Wat ik belangwekkend vond was de doorbraak van de social media. Er werden stukjes uit Hyves en Twitter getoond in het programma en dat betekent toch wel een grote doorbraak voor iets dat eerst als onzin en speelgoed voor kinderen gezien werdt. (goed mem heeft het dan over Hyves en nog niet over Facebook maar de oude media zijn nou eenmaal niet zo snel). Kortom social media is nu al een geaccepteerd begrip geworden en dat is veel sneller gegaan dan wie dan ook verwacht had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten