vrijdag 18 maart 2011

Le restaurant

Ik had vorig jaar al met een goede vriend afgesproken om een keer te gaan eten in Le restaurant, het met één Michelin ster bekroonde restaurant van Jan de Wit. Toen wij elkaar onlangs tegenkwamen besloten wij de daad bij het woord te voegen en de afspraak in te plannen. Wij gaan dan ook op 20 mei ons culinair laten verrassen. Het restaurant is een soort huiskamer idee waar slechts 20 couverts beschikbaar zijn, de kleinste sterren setting welke ik tot nu toe meegemaakt heb. Daarom heb ik nu al vast maar de reservering gedaan, straks is het misschien wel vol.

De verwachtingen zijn hooggespannen. Naast de Michelin ster heeft Johannes van Dam he restaurant met een 10 beoordeeld en staan zij 82e in de lekker. Ook de formule spreekt mij aan. Er is hier geen menukaart waar je uit kunt kiezen maar er is een vast menu dat per dag kan verschillen. Nu kies ik in een sterren restaurant altijd al voor het menu van de chef dus dat is niet anders. Wat ik wel mooi vind is dat de chef hier geen compromissen sluit maar kookt wat hij goed vindt. Het motto is dan ook "We don't want to impress you, we just wan't to cook for you". Nog twee maanden wachten en je kunt hier lezen wat mijn ervaring bij Le restaurant was.

1 opmerking: