maandag 21 maart 2011

Spotnet

Zoals vermeld was ik dit jaar weer begonnen met het, in Nederland trouwens volledig legaal, downloaden van muziek en films. Ik was al jaren een erg tevreden en trouw gebruiker van FTD om er achter te komen welke films en cd's er in de aanbieding waren. FTD voerde echter al ruim een jaar een rechtszaak tegen de stichting BREIN over de legaliteit van hun activiteiten. Helaas hebben zij de laatste rechtszaak verloren en per 1 maart zijn zij offline gegaan. BREIN vierde feest want wederom was er een tegenstander verslagen. Maar wat BREIN doet is vechten tegen de bierkaai want nog voordat FTD de strijd moest staken dook het nieuwste initiatief alweer op. Dit heet spotnet en is een zeer FTD in het kwadraat. Het wordt niet via een site verspreid en is dus niet door BREIN aan te pakken op dezelfde manier als ze FTD hebben gesloten. Daarnaast had je naast FTD andere programma's nodig voor het downloaden, maar dit is een standaard onderdeel van spotnet. Verder ondersteunt spotnet ook e-boeken en verder alle functionaliteit die we van FTD bekend waren zoals filters, een forum en zoeken. Kortom eigenlijk ben ik de stichting BREIN erg dankbaar want ik heb nu een betere methode om mijn films en muziek te downloaden. Ben je zelf geïnteresseerd dan vind is hier de handleiding voor spotnet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten