zondag 31 juli 2022

Thaicoon

Eerste keer
Mijn vriendin was een paar dagen naar Frankrijk met haar dochter, Disneyland, Versailles, Parijs en dus had ik, helaas, het rijk alleen zoals dat heet. Ik had dan ook mijn thuiswerk dag verplaatst wat goed uitkwam gezien de afspraken die ik had zodat we, na mijn  werk, bij Thaicoon konden afspreken om haar terugkeer te vieren.

Het was druk in de straat dus zette ik mijn auto in de parkeergarage en liep naar het restaurant waar zij al aanwezig was. Er was al een tafeltje uitgekozen, ze had al een cola en kennelijk was de maaltijd ook al besteld. Ik kon dan ook aanschuiven, een biertje bestellen en beginnen met de kroepoek, die deze keer niet met pindasaus maar met erg scherpe sambal op tafel stond. We bleken twee voorgerechten te hebben, een salade van zeevruchten en Thaise spareribs, iets dat ik ondanks mijn vele jaren in de Thaise keuken nog nooit eerder gehad had. Ons hoofdgerecht was laab kai, heel fijn kipgehakt en uiteraard was er rijst bij. Op typisch Aziatische wijze werd wat klaar was op tafel gezet dus kwamen de spareribs en de kip ruim voor de zeevruchten salade. 

Welnu mijn eerste kennismaking met de Thaise spareribs deed mij verzuchtten dat ik die al veel eerder had moeten bestellen maar er gaan nog genoeg Thais restaurants voorbij komen om dat goed te maken. Kip en zeevruchten waren top en voldaan verlieten wij het restaurant om gezellig samen naar huis te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten