vrijdag 4 oktober 2019

Start van de winter

Maar wel met een speklapje erbij
De winter is bij ons officieel begonnen want vanavond stond er voor de eerste keer dit seizoen boerenkool op het menu. Bij het boodschappen doen nam ik dan ook aardappels, worst, speklapjes en boerenkool mee en 's avonds ging mijn vriendin dan ook aan de slag om het eten op tafel te zetten. Mijn activiteiten daarbij zijn erg beperkt, ik dek de tafel en neem de stamper ter hand om de stamppot te maken maar de rest doet mijn vriendin.

Met een lekkere jus (met uitjes), augurkjes, zilveruitjes en een glas witte wijn erbij werd er geproost op de start van de winter en het stampottenseizoen. De volgende ronde wordt waarschijnlijk rauwe andijvie met spekjes maar morgen komt er eerst weer gewoon Thais op tafel. ook heel erg lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten