vrijdag 18 oktober 2019

Groot licht

Wel zo makkelijk in het donker
We zitten inmiddels behoorlijk ver in de jaargetijden en dat betekend dat het donkerder en donkerder aan het worden is. De terugweg naar huis na het diner ging over een onverlichte weg maar ik vond het eigenlijk best wel meevallen qua zicht.

Tot er een tegenligger aankwam want toen werd het allemaal opeens een stuk duisterder maar zodra die voorbij was werd het meteen weer lichter. Toen viel het mij pas op dat mijn auto bij zijn laatste beurt kennelijk op de stand automatisch groot licht was gezet en dat bleek zodanig goed te werken dat het zichzelf uitschakelde bij tegenliggers en voldoende verlichting. Ik reed dus behoorlijk vrolijk en tevreden naar huis maar ook een beetje verdrietig dat ik pas achter deze mooie optie was gekomen nu mijn auto bijna weg gaat. Het bewijst maar eens dat RTFM altijd opgaat en ik heb mij dan ook voorgenomen bij mijn nieuwe auto straks eens goed de handleiding door te nemen zodat ik van te voren weet wat ie allemaal kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten