vrijdag 11 januari 2019

Proeverij de Kroon

Erg lekker
Afgelopen woensdag ging ik niet rechtstreeks van mijn werk naar huis maar reed ik via Weesp. Mijn vriendin was daar namelijk op visite bij een vriendin die daar haar eigen zaak was begonnen en uiteraard kwam ik ook even kijken. Bij aankomst (het was best wel lastig te vinden ik reed drie rondjes zonder het zijstraatje te vinden) bleek haar vriend ook aanwezig te zijn. Na het bewonderen van de zaak besloten we gezamenlijk een hapje te gaan eten en zo kwamen we bij de kroon terecht.

Dit bleek een lekker ouderwets restaurant te zijn met een prima menukaart, Voor werd het twee maal garnalenkroketjes, een maal mosselen en een maal carpaccio en dat smaakte allemaal erg goed. De hoofdgerechten werden vier maal steak maar dan wel verschillend. Een maal peper, een maal tonijn en twee maal calva, inderdaad met Calvados. Drankjes erbij waren cola, witte wijn, rode wijn, bier en water en uiteraard een dubbele espresso na afloop voor mij, waar mijn vriendin voor de dame blanche ging en onze vriend voor het dessert van de maand, het stroopwafel ijs, ging. Prima eten, een prettige bediening een een beschaafde rekening meer kun je eigenlijk niet vragen van een restaurant. Mocht je dus in Weesp zijn voor lunch of diner dan is de kroon een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten