zaterdag 26 januari 2019

NAS

Mijn merk
Alweer een behoorlijke tijd geleden had ik een tweede disk voor mijn NAS gekocht omdat de eerste vol aan het lopen was. Installeren was een fluitje van een cent en gedachteloos klikte ik destijds door waardoor het een RAID werd en ik er dus 0 ruimte bijkreeg.

De oplossing was niet moeilijk maar wel bewerkelijk dus ik stelde het steeds maar uit maar door ruimtegebrek gedwongen moest het nu dan maar eens gebeuren. Het was inderdaad wat bewerkelijk maar alles ging prima tot het tijd werd om de files van disk 1 naar disk 2 te verhuizen en met vijf terabyte was dat geen vijf minuten werk. De operatie gaat duidelijk een stukje langer duren dat dit weekend maar aan de positieve kant heb ik nu al wel de beschikking over de grotere schijf dus de ruimteproblemen zijn nu al opgelost en over een week is de andere vijf terabyte weer terug en dan kunnen we weer een jaartje of wat vooruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten