woensdag 9 januari 2019

Oudjaar

Mooi uiteinde
Oudjaar was een drukke dag want in de middag brachten wij een bezoek aan mijn ouders om op de verjaardag van mijn vader te proosten met de champagne die wij meegebracht hadden. Daarnaast genoten wij van een late lunch met de onvolprezen zalmsalade van mijn vader waar mijn vriendin voor de eerste keer kennis mee maakte. En die kennismaking viel zeker niet slecht uit want later vroeg ze mij naar het recept want zij wilde hem zelf ook eens een keer gaan maken. Na afscheid van de familie waaronder mijn zuster, neefje en nichtje die inmiddels ook gearriveerd waren stapten wij in de auto want wij gingen de jaarwisseling vieren bij vrienden in Leiden.

Al gauw arriveerden we ter plekke, zetten de auto neer en namen de overnachtingsspullen mee naar boven om met het mooiste uitzicht van de Noordzeekust (18 hoog en vrij uitzicht) een leuke avond te gaan hebben. Eerst waren er drankjes (de wijnfles zou niet al te snel leeg gaan want die bevatte anderhalve liter) en daarna was er eten, een ruime sortering van kip, garnalen, papajasalade, spek, rijst, kleefrijst en nog wat dingen die ik inmiddels vergeten ben. Na de maaltijd werd de aanval op het flesje wijn voortgezet terwijl het doek naar beneden ging en wij ons opmaakten voor ready player one. De film bleek een topper te zijn en voor elke geek een must see. Kijk maar eens hoeveel dingen jij herkent!

Inmiddels was het bijna middernacht en ging de champagne open en proosten we gezamenlijk op het nieuwe jaar. Daarna was het tijd voor het vuurwerk en met ons uitzicht zagen we ten eerste al het mooie vuurwerk de lucht in gaan in Leiden, Wassenaar, Den Haag en nog heel wat andere plaatsen. Daarna zagen we ook nog een klein vreugdevuurtje dat het rampzalige Scheveningse vreugdevuur bleek te zijn geweest waar het nieuws de  volgende dag vol van was. Rond een uur of twee was het dan zo langzamerhand tijd om te gaan slapen en met gepaste trots kan ik mededelen dat de fles wijn overleden was, het had best wel wat moeite gekost maar wij waren de overwinnaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten