vrijdag 3 augustus 2018

Werkherinneringen 41: Journalist

Vroeger
Een van de leukste dingen in mijn tijd als stipwinkelier ad interim was het wekelijkse artikel dat ik voor het plaatselijke sufferdje mocht schrijven. Het betrof hier een advertorial, zoals dat tegenwoordig heet, met daarin de nieuw uitgekomen albums van die week een recensie van een van die albums en wat algemeen stripnieuws.

Dat begin gaf mij later genoeg moed om een interview met sf schrijver Frank Herbert te doen toen deze in Nederland was voor de promotie van de film Dune, naar zijn science fiction boek,  voor het blad Terra. Daarvoor mochten wij eerst de perspremière bijwonen in de cinema international en vervolgens naar het Amstel hotel voor het interview. Allemaal goede voorbereidingen op mijn latere tijd als redacteur van ons eigen fanzine de Nuff Said. Nu heb ik uiteraard alle nummers van de Nuff Said nog, evenals het nummer van Terra waar het interview instond, maar ik zou het wel heel erg leuk vinden om een paar van die krantenartikelen terug te vinden waar het allemaal mee begonnen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten