donderdag 19 maart 2020

Werkherinneringen 47: Games programmeren

Maar dan zonder graphics
Met de Corona binnen blijf voorschriften valt er niet al te veel te beleven dus maar weer eentje uit de oude doos over mijn werk en wel over het schrijven van spelletjes.

Ik begon op mijn werk als operator van het destijds mainframe maar ik, en een aantal collega's, waren druk bezig om ons voor te bereiden op de volgende stap in onze carrière door in de avonduren als het werk het toelaat op datzelfde mainframe te programmeren in het archaïsche basic dialect dat het ding sprak.

Ik werkte aan een een text adventure, een collega aan een programma om hoesjes voor cassettes te maken en nummer drie werkte aan een programma waar je in je eentje mee kon pokeren. We vulden er aardig wat uurtjes mee maar alle projecten slaagden tenslotte en ook voor ons was het een goede oefening geweest want tenslotte zijn we alle drie programmeur geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten